Skip to main content

Endüstriyel kodlama ve markalama, ürünlerin üretimden son tüketiciye kadar olan süreci ilgilendiren önemli bir işlemdir. Böylesine önemli bir işlemin doğru ve kaliteli bir şekilde yapılması için detaylı bilgi sahibi olunması gerekir. Kodlama ve markalama ile ilgili detaylı bilgileri, sizler için hazırladığımız kapsamlı rehberde bulabilirsiniz.

Endüstriyel Kodlama ve Markalama Sistemlerini Anlamak

Endüstriyel kodlama ve markalama sistemleri çok uzun yıllardır kullanılır. Buna karşın insanların önemli bir kısmı bu sistemlerden haberdar dahi değildir. Hatta kozmetik ürünleri, gıda, ilaç ve içecek gibi alanlarda üretim yapana kadar bu sistemlerden haberdar olmazlar. Hâlbuki neredeyse tüketilen her ürün bu sistemlerden geçmiştir.

Her ne kadar insanlar bu sistemlerden haberdar olmasa da, kodlama ve markalama sistemleri büyük bir öneme sahiptir. Tüketilen ürünlerin güvenliğinin sağlanabilmesi için bu sistemlerin kullanılması çoğu ürün için yasal bir zorunluluktur.

Bu Sistemler Nasıl Ortaya Çıkmıştır?

Üretimden çıkan ürünler, son tüketicilere ulaştırılmadan önce kodlama ve markalama işleminden geçmek zorundadır. Bu işlemlerle ürünün nasıl yapıldığına dair önemli bilgiler ambalajlara eklenir. Üreticilerin bu tür bilgilere ulaşmasının zorunluluğu, ilgili sistemlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur.

İlgili sistemler, harf ve sayılardan oluşan parti yani lot numarasının yazılması için de kullanılır. Parti numarasının kodlanması ile benzer şekilde üretilen ürünler sınıflandırılmış olunur ve bunların takipleri çok daha etkili bir şekilde yapılabilir.

Lot No Ne Demek?

Parti numarası ve diğer önemli bilgilerin ürün ambalajlarında yer alması, bunların izlenebilirliği ve geri çağrılması için hayati bir önem taşır. Farklı nedenlerden dolayı ürünler çağrıldığında, tamamı yerine sorunlu olan partideki ürünler geri çağırılır.

Tedarik zincirinde yer alan ürünlerin belli kalite kontrol standartlarından geçtiği ve güvenli olduğunun belirtilmesi için de ilgili kodlar kullanılır.

Ürünlerin üzerinde bazı bilgilerin yer almasının gerekliliği, yasal mevzuat ile de zorunlu hale getirilmiştir. Eğer bir gün kozmetik, ilaç ve gıda gibi alanlarda üretim yapmaya başlarsanız, en baştan bu yasal mevzuatlara uyacağınızı kabul etmiş olursunuz.

İlginizi Çekebilir: Markalama Makkinesi Alırken Mutlaka Bilmeniz Gereken 5 Bilgi

Kaç Tür Kodlama ve Markalama Sistemleri Mevcuttur?

Kodlama ve markalama sistemleri, farklı teknolojilerin kullanılarak farklı baskıların oluşturulmasını sağlar. Bu noktada ciddi bir çeşitlilik vardır. Ürünlerin yüzeylerine, istenilen baskı kalitesine ve benzeri hususlara bağlı olarak mevcut seçeneklerden uygun olanlar tercih edilebilir. Bu alandaki seçenekler şunlardır:

Sürekli Mürekkep Püskürtmeli (CIJ)

Sürekli mürekkep püskürtmeli (CIJ) sistemler, mürekkep damlacıklarını dışarı atarak çalışır. Damlacıklar, metin ve kodları oluşturmak için yazıcı kafasındaki memelerden geçer. Baskı yapılan malzeme ile temas etmeden işlemi gerçekleştiren binlerce damlacığı kullanır.

Lazer Markalama

Bu sistemler, malzemelerin dış yüzeylerinde kalıcı değişiklikler meydana getirerek çalışır. Örneğin, boyalı bir yüzeye uygulandığında, son kattaki boya çıkar ve ilgili bölge boyanmadan önceki haline döner. Lazer markalama sistemleri, içerisindeki merceklerin oluşturduğu bölümler sayesinde ışık huzmesini saptırarak çalışır.

Termal Mürekkep püskürtmeli (TIJ)

Bu alandaki en temel sistemler, termal mürekkep püskürtmeli (TIJ) olanlardır. Mürekkep kartuşlarını kullanabilecek özelliğe sahiptirler. İlgili durum ise kullanım süreçlerinin temiz ve kolay olmasını sağlar.

İlginizi Çekebilir: CIJ ve TIJ Karşılaştırması: Markalama İçin Hangisi Daha İyi?

SONUÇ

Electrojet olarak kodlama ve markalama noktasında sahip olduğumuz uzmanlığı, sizlerin bu alandaki ihtiyaçlarına çözüm üretmek için kullanıyoruz. İhtiyacınız olan sistemleri temin ediyor ve ücretsiz uzman desteği sağlıyoruz. Konu hakkında daha detaylı bilgiler almak için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Electrojet Marka Logosu




    Selçuk ALPTEKİN

    Yazar, inkjet kodlama sektöründe 20 yılı aşkın bir süredir tecrübe sahibidir. Electrojet firmasında satış yöneticiliği görevini üstlenmiştir.

    Leave a Reply